FAQ - Meest gestelde vragen

Is VYTAL wel iets voor mij?

VYTAL is ontwikkeld om coaches in de health- en fitnessbranche succesvol, schaalbaar en tijdbesparend te laten ondernemen. Met VYTAL voor coaches heb je al jouw tools en bedrijfsprocessen bij elkaar in één systeem. De mobiele app geeft je de mogelijkheid om jouw klanten eenvoudig, snel en beter te begeleiden op het gebied van voeding, beweging en mindset. Alles om hen te helpen zo makkelijk, leuk en snel mogelijk de gezondste versie van zichzelf te worden.

En precies dat is onze missie: we willen de mensen gezond(er) en fit(ter) maken. Wij geloven heilig in de kracht van menselijke begeleiding, maar wel op een manier die voor jou werkt. En we hebben jou, als coach, nodig om onze missie te realiseren en nog meer impact te creëren.

Goed om te weten: echt iedereen kan met VYTAL werken. Of je nou een personal trainer bent met 0 verstand van voeding, een deskundige voedingscoach, een moeder van 3 kinderen of een (top)sporter. Al 2500+ coaches en 10.000+ gebruikers gingen je voor.

Dus, waar wacht je nog op? Tegen jou én jouw klanten kunnen we alleen maar zeggen.. Let’s get VYTAL!

Hoe kan ik inloggen als VYTAL coach?

Volg de onderstaande stappen om in te loggen in de VYTAL coachomgeving (of bekijk de video):

1. Klik hier of ga naar coach.vytal.nl via de browser op je laptop of tablet
2. Log in met jouw VYTAL accountgegevens (e-mailadres en wachtwoord)
3. Ben je jouw wachtwoord vergeten? Klik dan op 'Wachtwoord vergeten?'
4. Lukt het niet om in te loggen, neem dan contact met ons op.
5. Succesvol ingelogd? Volg dan de stappen op het coaching dashboard.
 

Hoe stel ik een nieuw wachtwoord in?

Ben je jouw wachtwoord vergeten? Of wil je de inloggegevens van jouw VYTAL Coach account resetten? Ga dan naar coach.vytal.nl (of klik hier) en klik onderaan de pagina op 'Wachtwoord vergeten?' of 'Reset je wachtwoord'.

Kan ik de VYTAL app als klant/gebruiker ervaren?

Ben je nieuwsgierig hoe jouw klanten de VYTAL app zien? En hoe zij hun voedingsschema inzien, inchecken en kunnen loggen, chatten etc? Logisch! Dit kun je het makkelijkst doen door:

1. Een klant toe te voegen vanuit de coachomgeving
2. Hier een account aan te maken op jouw privé e-mailadres
3. Kies voor de naam die je ook als coach aanhoudt en vermeldt voor je voornaam '(coach)'

Op deze manier wordt je niet meegerekend als 'actieve gebruiker' en worden er geen kosten in rekening gebracht.

Hoe voeg ik een klant toe?

Bekijk de betreffende video over een klant toevoegen:

Waar kan ik terecht met vragen?

Wij zijn trots op onze VYTAL Service & Support. Geen moeilijk gedoe met keuzemenu’s, tickets en wachttijden, maar ‘gewoon’ een no-nonsense Nederlands sprekende jongen of meid die jouw vragen direct beantwoordt en/of zo snel mogelijk zorgt dat eventuele problemen verholpen zijn. Alles zodat jij weer verder kunt met waar het écht om draait: het coachen van jouw klanten!

Ben je VYTAL coach?
Dan staat ons support team van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur voor je klaar. Je kunt ons op de volgende manieren bereiken:

Werkt iets in de app niet of niet goed, dan is het voor ons handig als je een schermopname of screenshot maakt en deze mee stuurt. Zo hebben wij direct wat meer inzicht in het probleem en kunnen we het makkelijker en (nog) sneller verhelpen.

Ben je (nog) geen VYTAL coach?
Ook dan staan wij voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden en je meer te vertellen of te laten zien van de app en coachomgeving. Klik hier om een online demo te plannen, stuur een mail naar info@vytal.nl of bel ons op tel. 085 - 06 06 132.

Hoe stel ik het voedingsschema op?

Bekijk de betreffende video over het opstellen van een voedingsschema: 
 

Helpen jullie met opstarten/activeren?

Als je net begint als VYTAL coach, dan moet je je weg nog een beetje vinden. In de software (app en coachomgeving), maar ook in het activeren van jouw klanten. Logisch, daarom helpen we je daar graag een handje bij!

Dit doen we door:

  • Je met de ‘Aan de slag’ module op het dashboard van jouw coachomgeving door de eerste stappen van het in gebruik nemen van jouw VYTAL app heen te loodsen.
  • Je in ons ‘Helpcentrum’ allerlei handvatten en tools aan te reiken. 
  • Je in onze community een ‘Starten met VYTAL’ cursus aan te bieden.
Daarnaast kunnen wij je helpen met een activatie toolkit voor startende coaches. Hierin zitten templates voor website, e-mail en social media om jouw VYTAL programma’s en (lancerings)aanbod te promoten onder huidige klanten/leden. Maar ook om nieuwe (betalende) klanten te werven en dus meer omzet te genereren. Wil je hier gebruik van maken? Stuur ons dan een mailtje.

Helpen jullie met promotie/marketing?

Bij VYTAL helpen we je graag op weg. We willen je immers helpen om succesvol, schaalbaar en tijdbesparend te ondernemen. In onze community voor coaches, bieden we daarom promotiemateriaal en andere marketing, communicatie en sales middelen om optimaal gebruik te (gaan) maken van onze software en app. Hier vind je onder andere een map met ‘Ondersteunende materialen VYTAL’.

We begrijpen ook dat jij regelmatig uitdagingen hebt als het gaat om (commerciële) bedrijfsprocessen. Zeker als je een startende (zzp) coach of trainer bent. En daarom organiseren we regelmatig (online) workshops, webinars en live events. Je krijgt deze automatisch aangeboden in jouw VYTAL coachomgeving en via de e-mail nieuwsbrief die je maandelijks ontvangt.

Hoe kan ik goed met de coach- en clubomgeving leren werken?

Het beste kun je videoserie bekijken voor een compleet beeld van alle mogelijkheden binnen het VYTAL platform.

Hoe kan ik een extra coach toevoegen?

Je kunt een coach toevoegen via de button ‘coach toevoegen’ in de clubomgeving als je op 'coaches' klikt. Vul alle benodigde informatie in en sla op. Let op: Op het moment van opslaan wordt de coach direct toegevoegd aan het coachoverzicht in de app en zichtbaar voor alle appgebruikers. Denk dus goed na welke informatie je bijvoorbeeld bij de introductietekst neerzet. De ingevoerde gegevens kun je na invoer altijd nog eenvoudig aanpassen.

Na het toevoegen van een coach, wordt er een wachtwoord resetmail gestuurd naar het e-mailadres van de coach. Via deze e-mail kan de coach zijn/haar eigen wachtwoord aanmaken en vervolgens inloggen.

Daarnaast kan je de klanten van alle aangemaakte coaches inzien door op het ‘klanten-icoon’ te drukken en kan je de coach verwijderen met het ‘prullenbak-icoon’. Bij het verwijderen wordt de coach verwijderd uit de lijst en de app en kan de coach niet meer inloggen, maar blijft het account op de achtergrond nog wel bestaan.

 

Hoe zet ik mijn klant inactief en wat doet dit met het account van mijn klant?

Bekijk hier hoe je klanten actief of inactief zet en wat het verschil is:
 

Het e-mailadres/account van mijn klant bestaat al, wat nu?

"Het e-mailadres is al bekend"

Je wilt een nieuwe klant aanmaken in de VYTAL coachomgeving, maar je krijgt deze melding. Wat nu?

Als je, als coach, deze melding krijgt dan betekent dit dat je klant in het verleden al eens gebruik heeft gemaakt van VYTAL (of een account heeft aangemaakt) met dit e-mailadres. 

Je kunt de klant het beste vragen om even (proberen) in te loggen met het bestaande account - e-mailadres en wachtwoord - via de VYTAL app voor gebruikers. Is dit gelukt? Dan kan hij of zij bij 'Profiel' en 'Mijn coach' vervolgens zoeken op jouw club- of coachnaam. Vervolgens kan hij/zij jou als club of coach selecteren en klikken op 'Stuur contactverzoek'. Dit verzoek komt dan binnen bij 'Leads' in jouw coachomgeving. Daar kan jij vervolgens het verzoek beoordelen en accepteren. Et voila, de klant wordt als actief bij jou in de coachomgeving (onder 'Klanten') bijgeplaatst. Zie je het liever op beeld? Bekijk dan de video hieronder.

Weet je klant zijn/haar wachtwoord niet meer? Dan kan hij of zij een nieuw wachtwoord opvragen door op 'Wachtwoord vergeten?' te klikken. Er wordt dan een e-mail met een link voor het aanmaken van een nieuwe wachtwoord gestuurd naar het betreffende e-mailadres.

Lukt dit allemaal niet? Vraag jouw klant dan om een alternatief e-mailadres. Mocht de situatie hiermee nog niet zijn opgelost, neem dan even contact met ons op via support@vytal.nl of tel. 085 - 06 06 132.

Ik heb het gewicht van mijn klant verkeerd ingevoerd, hoe kan ik dit herstellen?

Je kunt klikken op je klant, dan gaan naar subpagina 'voortgang' en hier kan je een meting wijzigen. De informatie uit de laatste meting staat gelijk aan het huidige gewicht. Als hier dus het verkeerde gewicht is ingevoerd, kan dit ook via deze weg worden gewijzigd/verwijderd. Als je vervolgens naar 'metingen bekijken' gaat kan je de laatste (nieuwe) meting verwijderen en hiermee herstel je het huidige gewicht. 

Hoe plan ik een demo in?

Vraag vrijblijvend een online demo aan en plan deze in wanneer het jou uitkomt. Klik hier voor het inplannen van je demo! 

Ik krijg een foutmelding bij het genereren van een eetschema. Wat kan ik doen?

Controleer de doelstellingenpagina van je klant. Hoogstwaarschijnlijk ligt het probleem in de confilcterende voorkeuren welke zijn ingesteld.

Kom je er echt niet uit? Helpen wij natuurlijk graag helpen om dit op te lossen! Je kan ons bereiken via de chatfunctie rechts onderin!
 

Hoe verwissel ik een actieve klant van club?

Wanneer een potentiele klant nog actief is aangesloten bij zijn/haar voorgaande club, is het niet mogelijk om deze direct te verwisselen van club. Zolang de klant een actieve status geniet, zal Vytal hierin geen wijzigingen doorvoeren, omdat we ons niet willen mengen in een overeenkomst tussen coach en klant. 
Om dit te verhelpen adviseren we om via de klant contact op te nemen met de huidige coach. Als de status van de klant op inactief is gezet, kan de klant zich via een coachverzoek aanmelden bij jouw club. 

Bij het inloggen met mijn gegevens krijg ik direct een wit scherm?

Er zijn twee verschillende apps beschikbaar in de App store, Vytal & Vytal Coach. Als je met de inloggevens van het coachaccount inlogt in de gebruikers app (Vytal) wordt er direct een wit scherm getoond. 

De Vytal app is enkel voor gebruikers.
De Vytal Coach app is enkel voor coaches.

Ik wil voor één klant de toegang tot modules wijzigen, hoe doe ik dat?

In het klantprofiel van desbtreffende klant staat er een knop 'bewerken' onder de naam van de klant. Via deze button kom je terecht op de basisinstellingen, waaronder de module instellingen. Door het aan- en uitvinken van de verschillende modules kan je als coach gepersonaliseerde trajecten aanbieden per klant. 
 

Kan mijn klant ook de desktop-versie van VYTAL gebruiken?

We begrijpen dat het voor jouw klanten soms handig kan zijn om in te loggen met hun VYTAL account via de laptop. Klik hier om in te loggen (of ga naar user.vytal.nl). Via de desktop-versie van VYTAL kunnen jouw klanten hun voedingsschema bekijken, maaltijden wisselen, verwijderen, en aanvinken als 'gegeten'. Daarnaast kunnen zij de recepten, bereidingswijze, ingrediënten en voedingswaarden per maaltijd inzien. Ook de boodschappenlijst kan worden opgeroepen. Echter bevat de desktop-versie niet dezelfde volledige functies als de mobiele app heeft.

Om gebruik te kunnen maken van de meest complete versie van de app, adviseren we daarom om VYTAL op je mobiele telefoon te gebruiken. Je hebt dan makkelijk toegang tot je persoonlijke voedingsschema, meer dan 2100 recepten/maaltijden en ruim 500 workouts, oefeningen en meditaties. Jouw klanten kunnen de VYTAL app gemakkelijk downloaden via de Apple of Play Store. Klik hier om de app (voor gebruikers) te downloaden.

Hoe kan ik mijn huisstijl aanpassen?

Je kunt je huisstijl aanpassen vanuit je clubaccount. Hierbij de link naar een instructievideo, waarin de belangrijkste aandachtspunten uitgelegd worden bij het toepassen hiervan:
ttps://www.youtube.com/watch?v=poWzqsVC1fI&ab_channel=VYTAL

Tip: gebruik geen wit of allemaal dezelfde kleuren dan valt er tekst weg.

Het eetschema blijft gedeeltelijk of volledig leeg. Hoe komt dat?

Vaak heeft dit te maken met conflicterende instellingen. Onderzoek eerst even de voorkeuren die bij de dieetvoorkeuren en bij voorkeuren per eetmoment die zijn aangevinkt. Hoogstwaarschijnlijk zijn er labels aangevinkt die tegenstrijdig zijn.

Mocht dit niet het geval zijn, neem dan gerust contact met ons op!

Waarom zie ik wel een specifiek recept, maar mijn klant niet?

Als coach heb je via de coachomgeving altijd toegang tot de volledige database van recepten, +/- 2000 recepten. Klanten daarintegen hebben specifieke voorkeuren doorgegeven in de doelstellingpagina, hierdoor houdt het systeem rekening met de wensen van je klant. De recepten die niet voldoen aan deze criteria worden dus niet zichtbaar voor de klant. Wanneer er via de plusjes in het eetschema wordt gezocht naar een recept, worden de filters en voorkeuren van de doelstellingenpagina meegenomen.
Wil je gebruiker toch een kijkje nemen in de volledige database van recepten? Via de garde in het eetschema kunnen zij alsnog toegang krijgen tot alle recepten.

Wat kan ik in de VYTAL Community vinden?

Als VYTAL coach krijg je toegang tot onze Community (klik hier of ga naar community.vytal.nl). Hierni vind je twee omgevingen:

1. De VYTAL Ontwikkelingen, nieuws, bugs en coachvragen
2. De VYTAL Academy, met digitale cursussen, online workshops, video's en events

In deze leeromgeving bieden we verschillende videoseries aan die bijdragen aan het succesvol inzetten van VYTAL voor caoches. Denk hierbij aan demo video's en tutorials, opgenomen webinars, starten met VYTAL en ondersteunende marketing en promotiematerialen. Deze content ondersteunt jou als coach bij het opstarten en verkennen van ons platform én het optimaal en succesvol inzetten van de coachomgeving en app.

De ondersteunende materialen, zoals een promotie en activatiekit om jouw VYTAL programma's onder de aandacht te brengen van (potentiële) klanten/leden en community, en andere hulpmiddelen voor het runnen van een succesvolle onderneming, worden ook gratis beschikbaar gesteld in deze Community. Daarnaast kom je hier in contact met andere coaches én kan je direct jouw supportvragen stellen. Alles om jou zo snel, eenvoudig en goed mogelijk te laten werken met VYTAL voor coaches!

Kan ik VYTAL gebruiken vanuit het buitenland?

Ja zeker! Tot nu toe hebben we nog geen problemen ervaren met het inloggen van, zowel coaches als gebruikers, vanuit het buitenland. Er zijn ook al VYTAL Coaches die vanuit het buitenland werken en coachen, waaronder bijvoorbeeld Mexico. Alles werkt, zolang je maar een internetverbinding hebt!

Hoe kan ik VYTAL als coach opzeggen?

Eenmaal een VYTAL coach, dan wil je nooit meer zonder ons. En wij natuurlijk niet zonder jou! Maar, mocht het dan toch zo zijn dat je wilt opzeggen, dan mag dat. Je sluit een jaarlicentie af, dus na 1 jaar mag je elke maand opzeggen. Dat maken we niet moeilijk: een mailtje sturen naar info@vytal.nl is voldoende.

Mocht er echt iets zijn waardoor je eerder moet of wilt stoppen, dan staan we altijd open om daarover te praten en gezamenlijk te zoeken naar een oplossing. Klik hier voor onze algemene voorwaarden.

Staat je vraag er niet tussen?

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op of plan een demo.
Wedden dat we 'm dan alsnog beantwoorden? :)